بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN

 دکتر عاکفه احمدی افشار

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی

 

متولد: سال 1345 شمسی در شهر شاهیندژ استان آذربایجان غربی.

پدر و مادرش هر دو آموزگار بودند. در سن 3 سالگی به علت ادامه تحصیلات پدرش به تهران کوچ کردند. وی تحصیلات ابتدایی را در مهرماه 1351 در دبستان یکان تهران شروع نمود و مجدداً در سن 9 سالگی به شهرستان شاهیندژ برگشتند و بقیه تحصیلات دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شاهیندژ به پایان رساند و در سال 1363 در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول تحصیل شد. در این دوران جنگ بین ایران و عراق جریان داشت و مرتباً شهرهای کشورمان توسط هواپیماهای دشمن بمباران می شد و ایشان پیوسته شاهد مناظر جانگدازی در بیمارستان بودند. وی در جریان بمباران شیمیایی سردشت در تیر ماه 1366، دانشجوی سال چهارم بود. قبل از پایان دوره پزشکی، درسال 1370 مستقیما توانست وارد دوره دستیاری رشته کودکان شده ودر سال 1373 پس از قبولی در بورد تخصصی اطفال، به عنوان استادیار در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشغول به کار شد. وی در سال 1377 در رشته فوق تخصصی ایمونولوژی آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد و این فرصت برایش فراهم شد تا در محضر اساتید گرانقدر طب اطفال نظیر مرحوم آقای دکتر سیادتی و بینانگذار رشته ایمونولوژی آلرژی، شادروان آقای دکتر ابوالحسن فرهودی قرار گرفته و از تجارب ارزشمند ایشان بهره مند گردد. پس از اخذ مدرک برد تخصصی، از سال 1380 تا کنون در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشغول فعالیت و تدریس می باشد. وی به لطف پروردگار و با تلاش مداوم موفق شد در سال 1389 به رتبه دانشیاری و درسال 1394 به مقام استادی برسد.

 

تاریخ: 17 دی 1398، سالن ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان.

خلاصه‏ ای از برگزاری مراسم:

در راستای تکریم و الگوسازی از سرآمدان علمی و مشاهیر استان؛ مراسم تکریم و تجلیل از دکتر عاکفه احمدی‌افشار فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و از اساتید برجسته استان به همت بنیاد نخبگان استان زنجان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان،  با حضور مسئولان کشوری، استانی، جمعی از اساتید برجسته، نخبگان و دانشجویان دانشگاه‌‏های استان در دانشکده پزشکی برگزار شد. در ابتدای برنامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌آقا شیرمحمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بزرگ مردی که قلوب را لرزاند و بدون هیچ ادعا و نامی، به دنیا نشان داد که در راستای ایثار برای بقای انسانیت قدم بردارند. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌آقا شیرمحمدی افزود: در دنیای امروز می‌بینید فردی در این سرزمین پرورش پیدا کرده که این‌گونه جان‌ها برایش می‌سوزد و این افراد استثنائاتی هستند که در تاریخ جلوه می‌کنند.

حاج‌آقا شیرمحمدی در ادامه با اشاره به مراسم تجلیل از نخبگان و ارزش قائل شدن به خادمان و زحمتکشان عرصه علم و خدمت، تصریح کرد: دکتر احمدی افشار از اساتید خوب و فعال دانشگاه در بخش آموزش و درمان هستند. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در مجموعه دانشگاه اساتید توانمندی داریم که نمونه و دارای رتبه هستند افزود: برای ما افتخاری است که در دانشگاهی با اساتید خوب و ارزشمند هستیم و قطعا حضور این عزیزان باعث خواهد شد که آینده این کشور به سمت پویایی برود چراکه این اساتید قطعاً به عزیزان ما و به کسانی که به دانشگاه برای تعلیم و تعلم وارد می‌شوند، خواهند آموخت که انسان چگونه باید در محیط علمی و آموزشی حضور داشته باشد تا هم مایه افتخار خود و هم خانواده‌اش باشد. در ادامه برنامه، دکتر محسن شاه‌رضایی؛ مدیر کل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان کشور با تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمود: «خواسته ی همه بزرگان، معلمان و شهدا این است که ما تلاش خودمان را ادامه دهیم و در این راستا  آماده تلاش، سازندگی، ساختن الگوها و آینده ی بهتر هستیم و به عنوان یک مسلمان و ایرانی این رسالت را برعهده داریم». وی با اشاره به لزوم شناساندن مشاهیر به جوانان افزود: «ما در بنیاد ملی نخبگان در مطالعات به این نتیجه رسیدیم که جوانان استعداد برتر متاسفانه به دلایل متعدد با الگوهای معاصر و حتی قدیم خودشان آشنایی لازم را ندارند و در این راستا تصمیم بر آن شد جهت شناساندن مشاهیر گذشته و اساتید معاصر به جوانان، اقدام کرد به همین دلیل برنامه تکریم و الگوسازی در بنیاد ایجاد شد که در این راستا دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف به معرفی اساتید معاصر می‌پردازند.

دکتر شاه‌رضایی با تشریح اهداف پنجگانه تکریم و الگوسازی؛ اولین هدف را شناسایی نخبگان، دومین هدف را قدرشناسی، سومین هدف را الگوسازی برای جوانان، هدف چهارم را تجمیع تجربه و هدف پنجم را زمینه‌سازی برای حضور بیشتر نخبگان در استان و کشور بیان کرد. در ادامه برنامه دکتر پرویز قزلباش؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ، حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: «امروز با همکاری بنیاد نخبگان زنجان فرصتی فراهم شده تا در خصوص الگوی برتر در دانشگاه علوم پزشکی صحبت کنیم». دکتر پرویز قزلباش با تقدیر از زحمات و خدمات دکتر احمدی افشار در دانشگاه، طی ۲۵ سال گذشته افزود: ایشان نه فقط در بعد حرفه‌ای بلکه در ابعاد اجتماعی و حضور اجتماعی نیز در کنار دانشگاه بودند و در تمام دوره خدمت به شکل‌های مختلف قبول مسئولیت کردند، کارهای تحقیقاتی را با جدیت انجام دادند و در کمیته‌های مختلف حضور داشتند». دکتر قزلباش افزود: «بنیاد نخبگان فرصتی را فراهم کرد تا امروز درباره یک الگوی برتر حرف بزنیم. خانم دکتر نه فقط در بعد حرفه ای و ابعاد اجتماعی در کنار دانشگاه بودند بلکه در تمام دوره خدمت در جاهایی که دانشگاه نیاز داشته قبول زحمت کردند و در کارهای تحقیقاتی در کمیته های مختلف حضور داشتند وی افزود: دکتر احمدی افشار بسیار به اخلاق توجه دارند در این مجموعه نیازمندیم که این بعد از شخصیت را تقویت کرده و بها دهیم. این بعد در خانم دکتر بسیار برجسته است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به نیاز امروز دانشجویان و دانشگاه گفت: «چیزی که دانشگاه نیاز دارد صرفا افراد مطلع علمی سخنور و پژوهشگر نیست آنچه که جامعه پزشکی ما نیاز دارد انسان های عالم متخلق به اخلاق حرفه ای است و دانشجوی ما باید از اخلاق و تعهد درمان بیمار بداند و شأن انسانی بیمار را بشناسد و بداند چطور با مردم برخورد کند. مقام عالی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه دکتر احمدی افشار انسانی هستند که بسیار متخلق به اخلاق هستند، تصریح کرد: داشتن اخلاق حرفه‌ای خصوصیتی است که ما در حوزه پزشکی نیازمند توجه به آن هستیم و باید این بعد را تقویت کنیم. رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: «چنین موضوعاتی لازم نیست به کلام بیاید و الگوهای عملی میتوانند با رفتار خود این را به دانشجویان منتقل کنند. و در خصوص دکتر احمدی افشار من شهادت می‌دهم در رده های اخلاقی بسیار بالایی قرار دارند و در عمل بعد از این همه سال با قاطعیت از این ویژگی های اخلاقی ایشان یاد کنیم. ما نیاز مند معرفی این الگو هستیم در واقع باید کاری کنیم دانشجویان از این الگوها بهره ببرند و افتخار میکنیم در خدمتچنین اساتید بزرگواری هستیم» رئیس دانشگاه افزود: دکتر احمدی افشار با داشتن این ویژگی‌ها و با همه مسئولیت‌هایشان، توانستند جزء ۹ استاد تمام دانشگاه باشند.

در این مراسم دکتر عاکفه احمدی‌افشار نیز با آرزوی علو درجات برای شهدا به ویژه شهدای مقاومت، بیان کرد: «۲۵ سال است که در دانشگاه علوم پزشکی زنجان فعالیت دارم و از هر لحظه فعالیت در این دانشگاه خاطرات خوشی دارم و مورد لطف و عنایت همکاران عزیزم بودم. این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی زنجان و الگوی اخلاق در ادامه افزود: «کار بنیاد نخبگان الگوسازی است ولی تجربه شخصی من این است که هیچ تلاشی بی‌نتیجه نخواهد ماند و هر کار مفید و سودمندی وابسته به تلاش و پیگیری است و در نهایت دیده شده و نتیجه خواهد داد.

مراسم به روایت تصویر

هنرنامه 1

هنرنامه 2

 

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.